Tvorba e-shopu bez SEO nemá smysl

Tvorba e-shopu bez SEO nemá smysl

Postcovidová doba následovaná inflací hovoří ve prospěch online prodeje. Abychom se etablovali mezi internetovými prodejci, čeká nás jako první profesionální tvorba e-shopu. Přitom nehraje roli, zda si objednáme digitální obchod ze šablony, nebo si připlatíme za unikátní verzi. V obou případech musí být e-shop zpracovaný podle zásad SEO-optimalizace pro webové vyhledávače. Než si zvolíte vhodné odborníky na výrobu komerčních www, projděte si tři klíčová opatření, která spolurozhodnou o vašem podnikatelském úspěchu.

Přehledné členění je při tvorbě e-shopu nezbytné

Pokud chceme vybudovat skutečně rentabilní internetovou prodejnu, musíme uvažovat proklientsky. Úplně stačí, když si vybavíme, co vadí a překáží při online nákupech nám. Tím si zajistíme funkční online byznys a odpadne nám jeho dodatečná optimalizace.

Zásadní premisou pro snadné získávání objednávek je intuitivní struktura, kde se zákazník snadno orientuje. Rovnou se tam proklikne do příslušné kategorie zboží a neztrácí čas procházením změti věcí, které v danou chvíli vůbec nepotřebuje. Proto během tvorby e-shopu vždy pamatujeme na logické uspořádání sortimentu a rovnou lidem připravujeme šikovné filtry. Inspirujme se přitom u velkých hráčů typu Baťa, kteří svůj online byznys zdokonalují celá léta. Mají tam například typicky český filtr, který umožňuje zobrazit všechny produkty se slevou či v akci. U oděvů a bot je praktický též výběr podle barev.

  • Tip na prvenství: Žádného prodejce módy dosud nenapadlo přidat funkci, pomocí níž by si klientela filtrovala oblečení podle typu postavy. Objemnějším  by se vyselektovaly modely, které lichotí kypřejším proporcím a naopak. Takového módního poradce by ženy dozajista ocenily a co teprve, kdyby jim rovnou nakombinoval i barvy.  

Zboží nechte vyfotit líbivě, ať vypadá sexy a svádí k nákupu

Internet je na rozdíl o fyzické reality sterilní. Naprosto v něm chybí taktilní vjemy. Chuť, čich a hmat jsou nám v síti k ničemu a zůstáváme odkázáni pouze na zrak. Mají-li být tvorba a následný provoz našeho e-shopu konkurenceschopné, musíme na produktové stránky nahrát špičkové fotografie.

Určité typy sortimentu, třeba boty, je vhodné zachytit z různých úhlů. U drahého textilu bude pro zájemce důležitý i detail, kde je vidět struktura látky. V případě permanentního make-upu zase neškodí upravit záběry obličeje speciálními filtry, aby se zjemnily rozšířené póry čerstvě zanesené tetovací barvou.

U fotoprezentace zkrátka trvejte na maximální atraktivnosti. Kromě toho by vám měli experti na tvorbu e-shopu veškeré obrázky také komprimovat, aby pak nebrzdily web. Tím bychom jen ztráceli zájemce s pomalým připojením k síti.

SEO se při tvorbě e-shopu musí projevit v textech

Kromě vizualizace výrobku je zákazníkovi nabízen ještě popis. Produktové stránky proto vždy pečlivě plníme obsahem optimalizovaným pro vyhledávače. To znamená, že texty obsahují klíčová slova, pod nimiž lidé produkty hledají. Jedině tak se naše on-line prodejna ocitne dostatečně vysoko na seznamu vyhledávacího robota.

Aby se náš e-shop se zobrazoval mezi prvními, budujme prémiový post už produktovým názvem, který je stručný, výstižný a používá klíčová slova čili keywords. Popis by měl zprostředkovat dojmy, které nám ve virtuálu schází. Pokud věc voní, měl by ji zákazník ucítit ze správně zvolených slov.

Až budete poptávat tvorbu moderního e-shopu, upřednostněte experty, kteří vám ho dodají na klíč včetně SEO. Věnujte přitom pozornost i technické výbavě. Chtějte interaktivní formuláře, které se pohodlně vyplňují a více možností platby a dopravy, aby se vybral opravdu každý. Přejeme vám hodně zdaru, ať se vaše zboží v síti dobře prodává. Když nám pak dáte vědět v komentářích, jak jste byli spokojeni s vašimi webdesignéry, bude to skvělé.

Jana Linhartová

Začněte psát a vyhledejte stisknutím klávesy Enter

Shopping Cart