SEO – optimalizace: Ceník a služby zdarma

SEO – optimalizace: Ceník a služby zdarma

Pokud jste dospěli k rozhodnutí investovat své finanční  prostředky do přizpůsobení vašeho webu strojovým vyhledávačům i potenciálním klientům, využijte tento orientační přehled. Poslouží vám jako podklad pro výběr agentury, která vás provede procesem SEO optimalizace. Ceník jednotlivých prací obdržíte u seriózních specialistů logicky až poté, co vám zdarma zanalyzují stránky. Teprve podle zjištěných chyb vám navrhnou úpravy včetně rozpočtu. Kromě dvou ukázkových zásahů ke zvýšení konverze stránek si také vysvětlíme, proč je dobré nepřistoupit na unifikované SEO balíčky.

Doména se při SEO – optimalizaci účtuje dle ceníku poskytovatele

Častým nešvarem bývá špatně zvolená url adresa komerčního webu. Přitom už samotná doména by měla potenciální zákazníky informovat o tom, co u nás pořídí. Navíc by se měla dobře pamatovat. Někteří podnikatelé si ale příliš zakládají například na svém příjmení. Pak se diví, že se jejich skvělý výrobek, třeba pohodlné vycházkové boty, na doméně www.josef-hruska.cz vůbec neprodává. Kdyby raději spustili e-shop www.pohodlne-boty.cz, měla by jejich cílová skupina okamžitě jasno. Navíc by se přímo ve výstižné adrese objevilo z hlediska SEO – optimalizace i důležité klíčové slovo “boty”. Naštěstí se registrace nové, textově vhodnější domény řídí ceníkem poskytovatelů domén a vystačíme si tu s pár stokorunami.  

Jak SEO – optimalizace řeší chybějící klíčová slova

Přesný ceník za textové úpravy nám předem nikdo nesdělí. Schází-li na našem webu takzvaná klíčová slova neboli keywords, pod nimiž zájemci naši nabídku ve fulltextu hledají, nezbývá, než je tam doplnit. Adekvátní keywords si expert vytipuje během analýzy stránek a předá je copywriterovi. Ten s jejich pomocí informace na stránkách přepíše. Cílem přetextování je gramatická a stylistická bezchybnost, maximální čtivost a prodejní drive. Podle celkového rozsahu a náročnosti této obsahové části SEO – optimalizace očekávejte ceník, kde se obvykle platí od 400 Kč výš za normostranu.

Webový audit před SEO – optimalizací podle ceníku zdarma?

Neuspokojivé tržby českých e-shopů a mizivé procento objednávek u firemních webů mívají nejrůznější příčiny. S nízkou kvalitou sortimentu pochopitelně žádný SEO specialista nic nezmůže. Tento faktor neúspěchu ale většinu domácích podnikatelů kupodivu netrápí. Za nedostatečnou schopností jejich stránek generovat zisk obvykle stojí technické, obsahové a odkazové nedostatky. A ty SEO – optimalizace spolehlivě odstraní.

Aby profesionál věděl, co přesně našim www chybí, musí je ze všeho nejdřív analyzovat. V souladu s ceníkem by nám tuto práci měl účtovat jen v případě, kdy po něm chceme audit s doporučenými zásahy, které pak zadáme někomu jinému. Když si po nezávazné konzultaci webových chyb a způsobu jejich optimalizace žádné SEO neobjednáme, odejdeme ze schůzky s prázdnou, ale bez placení. Faktury by nám měl SEO konzultant posílat až za odvedené služby. Zvykem bývá měsíční frekvence.

Proč nefungují SEO – paušály

SEO – optimalizace, jak jsme si nastínili, dokáže vyřešit desítky nejrůznějších webových závad, které se detekují nikoli pohledem, intuicí či odhadem, ale exaktním měřením. Teprve výsledek auditu je podkladem ceníku konkrétních prací. Kdokoliv nám nabídne standardizovaný balíček za předem známou fixní taxu, to s námi nemyslí dobře. Pouze SEO na míru může být efektivní.

Závěrem vám doporučujeme vždy poptat více agentur a freelancerů z oboru SEO – optimalizace. Nehleďte jen na jejich orientační ceníky, ať už hodinové či za kus, ale také na celkový přínos jejich plánu SEO. Zhruba počítejte s minimální investicí kolem 15 – 20 tisíc korun, která se vám vrátí v podobě vysokého prodejního výkonu stránek. Případné otázky nám posílejte přes komentáře, ať nešlápnete vedle.

Jana Linhartová

Začněte psát a vyhledejte stisknutím klávesy Enter

Shopping Cart