Budování zpětných odkazů: cesta z A do B a nazpátek

Budování zpětných odkazů: cesta z A do B a nazpátek

Skončili jste s tvorbou webových stránek a nyní zvažujete cesty, kterými můžete zvýšit jejich návštěvnost a to ideálně cílovou skupinou, která po rozkliknutí webu spatří něco, co s ní na 100% rezonuje? Vítejte ve světě budování zpětných odkazů neboli linkbuildingu, který vás může k cíli dostat. Jistě sami znáte internetové magazíny či PR články, ve kterých sem tam svítí některá slova tmavě modrou barvou a skrývají tak hypertextové odkazy na weby, související s tématem článku, blogu či magazínu. Představte si, že jeden z odkazů je na váš web. Jak byste si přáli, aby vypadaly stránky, jež odkazují na ty vaše? Jak by měl působit samotný odkaz a koho by měl nalákat?
V následujícím článku hledáme odpovědi na tyto a další otázky, která vás uvedou do světa linkbuildingu.

Budování zpětných odkazů odkud, kam a proč?

Linkbuilding otevírá dveře k lepší pozici vašeho webu při vyhledávání, a jako takový je součástí širších SEO strategií, jako je SEO copywriting, tvorba mobilního SEO a dalších, s nimiž by měl být provozován zároveň. Do jaké míry, to by mělo být rozhodnuto při počátečním vyhodnocení investic do SEO.

Ve zkratce si přejete patřit mezi jedny z prvních odkazů, které se na Google zjeví po zadání klíčového slova. Co k tomu potřebujete? Zpětné odkazy na váš web směřující z relevantních a důvěryhodných webových stránek. Žádná stránka pro stránku či článek pro článek. Ideální stav je, když se potenciální návštěvník dostane k vašemu webu přes kvalitní zdroj. Samotná hodnota vašeho webu se s přibývajícími zpětnými odkazy zvyšuje. Také nalezení a přístupnost vašich stránek se stává snazším. Při linkbuildingu hovoříme tzv. vnějším faktoru  neboli off page, majícím za úkol zvýšení návštěvnosti a umístění webu ve výsledcích vyhledávání. Google je tedy v první řadě třeba “krmit” odkazy na relevantní weby, jelikož na základě kvality daných webů a odkazů vyhledávač sám hodnotí web za zobrazení hodný. Google pak webovým stránkám přidělí vhodná klíčová slova a to je přesně to, co chcete. Zpětné odkazy tedy Googlu pomáhají vytvořit si obraz o důležitosti vašeho webu a zvolit pomyslný stupínek, na který bude odkaz na váš web umístěn.

Začněte jednoduše, ale nesnižujte nároky

Chcete produkt, za jehož kvalitu byste dali ruku do ohně, zprostředkovat co nejvíce lidem? Nebo píšete poutavé články a potřebujete si vybudovat síť fanoušků a čtenářů? Ať už jde o první, druhý či zcela jiný případ, zaměřte se při budování zpětných odkazů na následující body: 

  • určete si přínos konkrétního odkazu na konkrétním webu
  • zamyslete se nad tím, v čem se váš a odkazující web potkávají a jak spolu souvisí 
  • zvažte, zda stránka působí důvěryhodně, má kvalitní obsah a odkaz na ní přirozeně
  • analyzujte svůj a konkurenční weby. Srovnávání vám může poskytnou inspiraci

Důvěřuj, ale prověřuj

Odkaz na váš web můžete vyměnit za odkaz na web někoho jiného. Úskalím v tomto případě může být, že váš odkaz nebyl zmíněn či zařazen tak, aby přilákal cílovou skupinu lidí. Pokud dáte na specialisty a linkbuildery, je na nich jak navázání tohoto odkazového spojenectví, tak zpětná kontrola odkazu na váš web. Linkbuilder zváží, zda má případná spolupráce s daným webem potenciál. Oslovení partnerů a propojení se s lidmi, kteří s vámi oborově či tematicky souvisí, může mít přesah i v offline světě – nikdy nevíte, z čeho vzejde dobrá spolupráce. Vy se tak “prolinkujete” nejenom k lepším místům ve vyhledávači, ale možná k zajímavějším možnostem spolupráce a rozvoje vašeho podnikání. Tak tedy neváhejte a odkazujte, minimálně tak získáte zajímavé poznatky ze světa zpětných odkazů a vytvoříte si jasnější představu o tom, jaké možnosti linkbuilding nabízí.

 

Zaměřili jste se někdy na budování zětných odkazů.?  Sami nebo s profesionálem? Jak to dopadlo? Přispějte do diskuse.

Začněte psát a vyhledejte stisknutím klávesy Enter

Shopping Cart